O nas


Nasze działania


Projekt Unijny


Konkursy literackie


Recenzje


Polskie Towarzystwo Dysleksji
Oddział w Łodzi

Wypromuj również swoją stronę

Z DYSLEKSJĄ BEZ BARIER

Projekt wpółfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel projektu   Adresat projektu   Kadry   Harmonogram zajęć   Kontakty   Konkursy

Przebieg projektu
spotkania kadry   wsparcie terapeutyczne    plany pracy   program ewaluacji   ewaluacja-raport końcowy
WSPARCIE TERAPEUTYCZNE

W ramach projektu "Z dysleksją bez barier" zapewniono uczestnikom projektu wsparcie terapeutyczne. Dwa razy w tygodniu pełnione są dyżury specjalistów z zakresu terapii pedagogicznej: Danuty Gmosińskiej i Joanny Wójcickiej. W ramach dyżurów udzielane są indywidualne porady i konsultacje uczniom, ich rodzicom oraz nauczycielom zatrudnionym w projekcie.

Rodzice dowiadują się o przyczynach problemów edukacyjnych dzieci, poznają sposoby wsparcia dziecka z dysleksją, otrzymują wskazówki do pracy w domu, uczniowie poznają sposoby poprawiające umiejętności czytania, pisania czy liczenia.

Również nauczyciele pracujący z dzieckiem w ramach projektu na bieżąco konsultują postępy dzieci, poznają metody pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

Inną, niezależną od opisanej formą wsparcia, są zajęcia warsztatowe dla uczniów biorących udział w programie skierowane na poznanie specyfiki funkcjonowania osoby z dysleksją, w tym stylu uczenia się, dominującego kanału sensorycznego, sfery emocjonalnej. Uczestnicy warsztatów poznają sposoby uczenia się wykorzystujące mocne strony dysleksji, angażujące obie półkule mózgu i różne kanały sensoryczne. Wykorzystanie zalecanych metod i form pracy prowadzi do osiągania lepszych rezultatów w procesie uczenia się.

Takie zajęcia przeprowadzone przez terapeutkę pracującą na rzecz projektu odbyły się 27.01.2010 dla 5 grup biorących udział w programie , a także 02.02.2010 również dla 5 grup.

W najbliższym czasie podobne zajęcia przeprowadzone zostaną dla uczniów liceów i kolejnych grup uczniów szkół podstawowych. Przewidziane terminy to 9.03.2010 oraz 12.03.2010.

Kapitał ludzki - narodowa strategia spójności