Aktualności
Zapraszamy do udziału w III edycji programu
"Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją"
pod honorowymi patronatami
Wojewody Łódzkiego , Prezydenta Miasta Łodzi oraz Łódzkiego Kuratora Oświaty.
Zapraszamy do udziału szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne.
Celem przedsięwzięcia jest rozpoznanie stanu opieki nad uczniami z dysleksją rozwojową w szkołach województwa łódzkiego oraz promowanie modelu szkoły przyjaznej uczniom z dysleksją
Do pobrania:
KARTA ZGŁOSZENIA udziału w III Edycji Programu
Harmonogram działań III Edycji Programu
Pismo do poradni psychologiczno-pedagogicznych
Pismo przewodnie do dyrektorów szkół
Standardy dla gimnazjum
Standardy dla szkół ponadgimnazjalnych
Standardy dla szkół podstawowych
Zapraszamy do udziału w szkoleniu warsztatowym:
UCZEŃ Z DYSLEKSJĄ NA LEKCJI JĘZYKA OBCEGO
termin szkolenia: 6 listopada 2015 godz. 14.30 - 18.30
Do pobrania: Szczegółowe informacje - program szkolenia
Do pobrania - plakat w formacie A4
Nasze cele:
- Pomagamy dzieciom i młodzieży z dysleksją rozwojową.
- Wspieramy ich rodziców i nauczycieli w pracy na rzecz dzieci.
- Wyzwalamy i wspieramy inicjatywy społeczne zmierzające do wzbogacania możliwości edukacyjnych dzieci i młodzieży, do pomocy diagnostyczno - terapeutycznej oraz tworzenia warunków do ich pełnego rozwoju intelektualnego i emocjonalno - społecznego.
Nasze działania:
- Prowadzimy zajęcia terapeutyczne dla uczniów z dysleksją.
- Udzielamy porad i konsultacji.
- Realizujemy szerokie działania i akcje takie jak: "Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją" "Czytamy razem" , Tydzień Świadomości Dysleksji.
- Prowadzimy szkolenia, konferencje i warsztaty dla nauczycieli.
Dysleksja nie jest chorobą ale zaburzeniem rozwojowym, które wymaga systematycznych oddziaływań terapeutycznych.
Na terapię nigdy nie jest za późno.
Dysleksja to nie tylko trudności w czytaniu i pisaniu. Pierwsze objawy ryzyka dysleksji można zaobserwować w sferze rozwoju ruchowego już u małego dziecka - później siada, nie raczkuje, ma trudności w czynnościach samoobsługowych takich, jak jedzenie łyżką, zapinanie guzików, sznurowanie butów itp., ponadto niechętnie rysuje, ma trudności w układaniu puzzli, często opóźniony jest rozwój mowy.
Podczas nauki w szkole dysleksja manifestuje się nie tylko trudnościami w nauce czytania i pisania. Jej objawy mogą się ujawniać we wszystkich przedmiotach szkolnych (np. trudności w orientowaniu się na mapie, opanowaniu słówek języka obcego, zapamiętaniem tabliczki mnożenia, definicji, wzorów, problemy z wykonywaniem niektórych ćwiczeń ruchowych. itp.)
Z dysleksją łączą się nierzadko ponad-przeciętne możliwości intelektualne, twórcze zdolności, niezwykła wyobraźnia, wrażliwość na ludzi i zwierzęta, zdolności interpersonalne.
Aby mogły się one rozwijać uczeń z dysleksją potrzebuje wsparcia i zrozumienia.