Z DYSLEKSJĄ BEZ BARIER
Projekt wpółfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Cel projektu
Adresat projektu
Kadry
Harmonogram zajęć
Kontakty
KonkursyPrzebieg projektu spotkania kadry wsparcie terapeutyczne plany pracy program ewaluacji ewaluacja-raport końcowy
I. Cele i założenia
Ewaluacja jest prowadzona przez realizatorów programu z Polskiego Towarzystwa Dysleksji Oddział w Łodzi w terminie
1 października 2009 - 13 czerwca 2010 roku.
Celem nadrzędnym ewaluacji jest doskonalenie programu terapeutycznego Pt " Z dysleksją bez barier" na który się składają następujące kierunki działania ewaluacyjnego:
Przeprowadzenie wstępnych badań w postaci ankiet, co dało możliwość:
- przygotowania własnych struktur do wdrożenia zaplanowanego programu działania w ciągu roku szkolnego 2009/2010,
- wypracowania właściwych standardów i procedur postępowania.
- autoewaluacji zespołu (w tym umiejętności wykorzystania wyników zebranych podczas testów ewaluacyjnych przedmiotowych do doskonalenia jakości działań własnych, formułowania i wyciągania wniosków).
II. Kroki
Program został poprzedzony szeroką ofertą szkolenia i przygotowania nauczycieli oraz terapeutów do planowanych działań.
Przed rozpoczęciem planowanych działań wypracowane zostały harmonogramy pracy poszczególnych zespołów oraz określono etapy realizacji zadań.
III. Wypracowane dokumenty. i wydział
W ramach pracy poszczególnych zespołów przedmiotowych wypracowane zostały dokumenty i narzędzia niezbędne do przeprowadzenia zajęć z uczniami i opracowania ich wyników:
- Ankiety dla uczniów
- na początku
- w połowie
- na koniec programu zajęć.
- Plany zajęć opracowane przez nauczycieli przedmiotów
- Uwagi o pracy uczniów na zajęciach, pisane przez nauczycieli w dziennikach po każdej lekcji ( na podstawie obserwacji, ankiet)
- Plany pracy terapeutów wraz z dokumentacja działań)
- rozmowy z uczniami
- rozmowy z nauczycielami
- relacje terapeutek.
Powyżej nakreślone działania mają bardzo silne uwarunkowanie w ewaluacji dydaktycznej. Ewaluacja ta, oparta na systematycznym zbieraniu informacji o warunkach, przebiegu i wynikach dydaktycznych projektu
W przeprowadzonej przez nas ewaluacji nastawione jesteśmy na ulepszenie działań związanych z doskonaleniem procesu dydaktycznego i terapeutycznego w stosunku do uczniów dyslektycznych biorących udział w zajęciach W naszych działaniach położyliśmy silny nacisk na wszystkie etapy procesu, tj.: "wejścia", "działania", "wyjścia" oraz konteksty. Pozwoli to dostarczyć autorom testów szerszego spojrzenia na prowadzone przez nich działania.
Opracowała dr Teresa Wejner