O nas


Nasze działania


Projekt Unijny


Konkursy literackie


Recenzje


Polskie Towarzystwo Dysleksji
Oddział w Łodzi

Wypromuj również swoją stronę

Z DYSLEKSJĄ BEZ BARIER

Projekt wpółfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel projektu   Adresat projektu   Kadry   Harmonogram zajęć   Kontakty   Konkursy

Przebieg projektu
spotkania kadry   wsparcie terapeutyczne    plany pracy   program ewaluacji   ewaluacja-raport końcowy
PROGRAM EWALUACJI

I.  Cele i założenia

Ewaluacja jest prowadzona przez realizatorów programu z Polskiego Towarzystwa Dysleksji Oddział w Łodzi w terminie 1 października 2009 - 13 czerwca 2010 roku.
Celem nadrzędnym ewaluacji jest doskonalenie programu terapeutycznego Pt " Z dysleksją bez barier" na który się składają następujące kierunki działania ewaluacyjnego:
Przeprowadzenie wstępnych badań w postaci ankiet, co dało możliwość:

  1. przygotowania własnych struktur do wdrożenia zaplanowanego programu działania w ciągu roku szkolnego 2009/2010,
  2. wypracowania właściwych standardów i procedur postępowania.
  3. autoewaluacji zespołu (w tym umiejętności wykorzystania wyników zebranych podczas testów ewaluacyjnych przedmiotowych do doskonalenia jakości działań własnych, formułowania i wyciągania wniosków).

II.  Kroki

Program został poprzedzony szeroką ofertą szkolenia i przygotowania nauczycieli oraz terapeutów do planowanych działań.

Przed rozpoczęciem planowanych działań wypracowane zostały harmonogramy pracy poszczególnych zespołów oraz określono etapy realizacji zadań.

III.  Wypracowane dokumenty. i wydział

W ramach pracy poszczególnych zespołów przedmiotowych wypracowane zostały dokumenty i narzędzia niezbędne do przeprowadzenia zajęć z uczniami i opracowania ich wyników:

  1. Ankiety dla uczniów

  1. Plany zajęć opracowane przez nauczycieli przedmiotów

  2. Uwagi o pracy uczniów na zajęciach, pisane przez nauczycieli w dziennikach po każdej lekcji ( na podstawie obserwacji, ankiet)

  3. Plany pracy terapeutów wraz z dokumentacja działań)

Powyżej nakreślone działania mają bardzo silne uwarunkowanie w ewaluacji dydaktycznej. Ewaluacja ta, oparta na systematycznym zbieraniu informacji o warunkach, przebiegu i wynikach dydaktycznych projektu

W przeprowadzonej przez nas ewaluacji nastawione jesteśmy na ulepszenie działań związanych z doskonaleniem procesu dydaktycznego i terapeutycznego w stosunku do uczniów dyslektycznych biorących udział w zajęciach W naszych działaniach położyliśmy silny nacisk na wszystkie etapy procesu, tj.: "wejścia", "działania", "wyjścia" oraz konteksty. Pozwoli to dostarczyć autorom testów szerszego spojrzenia na prowadzone przez nich działania.

Opracowała dr Teresa Wejner

Kapitał ludzki - narodowa strategia spójności